Apie darželį
- Darželio istorija: darželio įsteigimo data – 1976-10-10. Vilniaus lopšelis-darželis Nr. 149 įsteigtas Vilniaus miesto Vykdomojo komiteto Vilniaus m. švietimo skyriaus 1976-10-10 įsakymu Nr. 122. Vilniaus miesto tarybos 1998-02-04 sprendimu Nr.128 darželiui pavadinimas „Prie pasakų parko“.
- Vilniaus lopšelis-darželis „Prie pasakų parko““ tai 160 vietų ikimokyklinė įstaiga, įsikūrusi Karoliniškių mikrorajone.
- Darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus miesto savivaldybės taryba, adresas – Konstitucijos pr. 3, LT-09601 Vilnius;
- Darželio pagrindinė paskirtis – bendrosios paskirties lopšelis-darželis su specialiosios paskirties grupėmis, vaikų turinčių kalbėjimo ir kalbos sutrikimų bei kitais kompleksiniais raidos sutrikimais, ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas;
- Mokymo kalba – rusų, lenkų;
- Ugdymo forma –dieninė;
- Darbo laikas – 7.00-19.00;
- Ikimokyklinėje įstaigoje veikia 12 vaikų ugdymo grupių: nuo 1,5 iki 6 metų; ankstyvojo amžiaus (1,5-3 m.); ikimokyklinio amžiaus (3-5 m.) ir priešmokyklinio ugdymo (6 m.);
- 6 grupės yra bendrosios paskirties.
- 6 grupes lanko vaikai, turintys didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių: žymus kalbos neišsivystymas, kompleksiniai sutrikimai, mokymosi sunkumai dėl sulėtėjusios raidos (kalbos, pažinimo, motorikos), kiti įvairiapusiai raidos sutrikimai, vaikystės autizmas, kuriuos nukreipia psichologinė-pedagoginė tarnyba. Psichologinės-pedagoginės tarnybos adresas: Vivulskio g. 2/7, Vilnius; tel. (8-5) 2650908, (8-5) 2650912.
Ugdymo erdvių įvairovė lopšelyje-darželyje
Kadangi vaikai dažnai žaidžia lauke, jų kūrybiškumui ir pojūčiams atverti reikalinga jauki darželio lauko edukacinių erdvių aplinka. Ikimokyklinio amžiaus vaikas – laisvas, spontaniškas, žaismingas. Jam reikalinga saugi, stimuliuojanti ir turininga aplinka.
Edukacinės erdvės – tiek gamtinės, tiek vidaus, tiek virtualios, skaitmeninės – padeda materializuoti ir modernizuoti ugdymo turinį, motyvuoja ugdymo proceso dalyvius.
Kuriame įvairias, vaiko poreikiams skirtas ugdymo erdves tam, kad kiekvienam vaikui darželyje būtų gera ir smagu.
Darželio teritorijoje turime įrengę:
- „Pasakišką muzikos sodą“. Muzika – tai vienas iš vaikų kognityvinių, emocinių ir motorikos lavinimo metodų. Lauko muzikos instrumentai yra puiki priemonė lavinti vaikų kūrybiškumą, vaizduotę, ritmo jausmą ir kt.. Šiuos modernius ir ilgaamžius muzikos instrumentus vaikai gali naudoti ištisus metus. Mūsų lopšelio-darželio bendruomenė skiria daug dėmesio vaikų sveikos gyvensenos ugdymui, laiko praleidimui lauke bei visapusiškam vaikų vystymuisi. Mes tikime, kad dideli lauko muzikos instrumentai pagyvina bei paįvairina mūsų „pasakišką“ kiemą ir yra labai naudingi vaikų vystymuisi, ypač vaikams, turintiems specialiuosius ugdymo(si) poreikius.
- Mūsų lopšelio-darželio bendruomenė jau išbandė naujai įrengtą Sebastiano Kneipo refleksoterapinį sveikatingumo taką su įvairaus šiurkštumo ir dygumo dangų takeliais. Sveikatingumo tako nauda: vaikščiojant basomis skirtingais paviršiais bei dirginant padus, masažuojamos kojos. Pėdose yra veikiamos nervų sistemos zonos – iš jų pasklidę impulsai pasiekia reikiamą organą bei aktyvizuoja visą žmogaus organizmo imuninę sistemą. Toks natūralus masažas atpalaiduoja, šalina nuovargį, dirglumą, nemigą, gerina darbingumą, atmintį bei dėmesį ir teigiamai veikia visą organizmą. Kartu stiprinami kojų raumenys ir raiščiai, gerėja laikysena ir pusiausvyra. Kartu tai labai veiksminga organizmo grūdinimo priemonė. Naujasis sveikatingumo takas darželyje mažiesiems labai patinka.
- Pasakiškas daržiukas darželyje, siekiama vaikus motyvuoti domėtis gyvuoju gamtos pasauliu ir ugdyti meilę gamtai, formuoti suvokimą (kelio nuo sėklos iki augalo ar vaisiaus) per asmeninę vaiko patirtį, ugdyti gebėjimą rūpintis augalais. darželio teritorijoje buvo įrengtos daržo lysves. Skatinome vaikus aktyviai veikti sodinant sėklas, laistant ir prižiūrint augalus; stebėti, analizuoti ir kitaip tyrinėti augančius augalus; nuėmus derlių ragauti; tėvų įtraukimas bendravimui ir bendradarbiavimui. Labai vykęs projektas, kuris bus tęstinis ir ilgalaikis. Ši įstaigos kieme atsiradusi erdvė suteikė galimybę vaikams įgauti žinias ir pažinimą per patyrimą, išgyvenimą. Vaikai įsisavino augalų augimo procesus. Gavo patirties kaip sodininkai.
- Lauko klasė – oranžerijos pavidalu, kur vaikai galės laisvai atrasti, konstruoti, eksperimentuoti ir kūrybiškai užsiimti kasdiene veikla. Plėsis vaikų užsiėmimų lauke įvairovė, vaikai galės pasirinkti savo užsiėmimus pagal savo individualius poreikius. Pavasarį šalia lauko klasės bus pasodintas daržiukas. Vaikai galės gaminti salotas, paragauti pasodintų daržovių, uogų, žolelių lauko klasėje. Lauko klasėje vaikai užsiims STEAM užsiėmimais. Lauko klasė bus aprūpinta mikroskopai, kitos reikalingomis priemonėmi, būtinomis STEAM tyrinėjimams atlikti. Čia vyks vaikų darbų parodos, bus skaitomos pasakos, vyks kiti edukaciniai renginiai, susitikimai su tėvais.