PATVIRTINTA
Vilniaus lopšelio – darželio „Prie pasakų parko“
Direktoriaus 2021 m. rugsėjo ___ d.
įsakymu Nr. _____
DARBUOTOJŲ BENDRAVIMO IR ETIKOS
TAISYKLĖS
Vilnius
2021
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
3.1. Etika – tai asmens elgesį ir veiksmus sąlygojantis vertybių taikymas.
3.2. Moralė – tai žmonių elgesį reguliuojančios normos ir principai.
3.3. Darbuotojų etika – dora, pareigingumu, atsakingumu, kūrybingumu, sąžiningumu, teisingumu, žmoniškumu, objektyvumu grindžiami tarpusavio ir darbo santykiai, nepriekaištingas etinės elgsenos laikymasis viešame gyvenime.
3.4. Etikos normų pažeidimas – poelgis, veiksmas, elgesys darbe, visuomenėje, tarpusavio bendravime, sukeliantis prieštaringus bendradarbių vertinimus, pasireiškiančius priimtų etikos kodekse dorovinės elgsenos normų nepaisymu, ignoravimu ar pažeidimu, kuris blogina bendruomenės mikroklimatą, trikdo darbinę nuotaiką ir darbo ritmą.
3.5. Etikos problema – netinkamai padarytas sprendimas ar atliktas veiksmas, pažeidžiant etikos normas.
3.6. Etiškas sprendimas – tai geras, teisingas, visuomenės daugumos puoselėjamoms vertybėms neprieštaraujantis sprendimas.
3.7. Interesų konfliktas – situacija, kai darbuotojas atlikdamas savo pareigas vykdo pavedimus ir priima sprendimus susijusius su jo privačiais interesais.
3.8. Privatus darbuotojo interesas – turtinis arba neturtinis darbuotojo suinteresuotumas.
3.9. Viešieji visuomenės (valstybės) interesai – visuomenės (valstybės) suinteresuotumas. Visuomenė tikisi, kad darbuotojas į darbą žiūrės kaip į pašaukimą.
3.10. Kompetencija – funkcinis gebėjimas adekvačiai atlikti tam tikrą veiklą, turėti jai pakankamai žinių, įgūdžių, energijos.
3.11. Vertybė – idėjos ir įsitikinimai formuojantys, skatinantys žmogaus būvį ar elgseną.
3.12. Tolerancija – pakantus gerbimas kitos nuomonės, požiūrių, įsitikinimų, tikėjimo.
II SKYRIUS
TAISYKLIŲ TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
4.1. nubrėžti Įstaigos darbuotojų tarpusavio santykių tolerancijos ribas, išryškinti akademinės etikos požiūriu teisingą elgesį;
4.2. vykdyti neetiško elgesio pasireiškimų prevenciją.
5.1. darbuotojams padėti geriau suprasti, palaikyti ir puoselėti svarbiausias akademinės srities vertybes: teisingumą, sąžiningumą, pagarbą vienas kitam, toleranciją, profesinę, mokslinę ir pilietinę atsakomybę;
5.2. skatinti darbuotojų suvokimą, jog etinis aspektas yra svarbi bet kurios veiklos sprendimo dalis, svarbi prielaida didinti visuomenės pasitikėjimą Įstaigos veikla;
5.3. padėti Įstaigos darbuotojams vertinti ir spręsti konkrečias darbinio gyvenimo situacijas, kuriose iškyla etinio pobūdžio klausimai.
III SKYRIUS
PAGRINDINIAI ETIKOS PRINCIPAI IR VEIKLOS ETIKOS REIKALAVIMAI
Įstaigos darbuotojai įsipareigoja aktyviai palaikyti priimtus Įstaigos veiklos etikos reikalavimus siekiant, garbingai atstovauti įstaigą išorės gyvenime ir tinkamai reprezentuoti jos vardą Lietuvoje ir užsienyje.
11.1. interesantų arba kolegų diskriminavimas dėl dalyvavimo politinėje, visuomeninėje, kultūrinėje ir kt. veikloje;
11.2. nesąžininga profesinė konkurencija tarp kolegų, dalyvavimas negarbinguose sandoriuose, visiems darbuotojams skirtos informacijos slėpimas, eskaluojami smulkmeniški konfliktai bei intrigos;
11.3. darbuotojo nepagarbus atsiliepimas apie nedalyvaujančio kolegos pedagoginius gebėjimus, asmenines savybes;
11.4. kai paviešinama ar viešai aptarinėjama konfidenciali informacija apie kolegas (darbo užmokestis, karjeros ketinimai, asmeniniai reikalai ir pan.).
IV SKYRIUS
DARBO ETIKA
V SKYRIUS
TAISYKLIŲ PRIĖMIMAS IR ĮGYVENDINIMAS
Būtina DBET priėmimo sąlyga – viešas projekto svarstymas, kad jis būtų priimtas kaip įsipareigojimas, o ne įpareigojimas.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS